Paslaugos Technologijos

Kaip pasirinkti patikimą kompiuterių remonto specialistą Klaipėdoje: 7 svarbiausi kriterijai ir dažniausios klaidos

Kodėl rasti gerą IT meistrą – tikras iššūkis

Žinot, kai kompiuteris pradeda keistai elgtis arba visai nebeįsijungia, ateina tas momentas – reikia ieškoti specialisto. Ir čia prasideda tikras galvos skausmas. Klaipėdoje, kaip ir bet kuriame kitame mieste, IT paslaugų teikėjų yra kaip šunų blusų, bet kaip atskirti tikrą profesionalą nuo to, kuris tik moka gražiai kalbėti?

Pats ne kartą esu susidūręs su situacija, kai po „remonto” kompiuteris veikė dar blogiau nei prieš. Arba kai už paprasčiausią dulkių išvalymą prašė tokios sumos, kad galėjai pusę naujo kompo nusipirkti. Todėl šiame straipsnyje noriu pasidalinti tuo, ko išmokau per metus – kaip nepakliūti į pinkles ir rasti tikrai patikimą specialistą.

Patirtis ir reputacija – ne tuščios frazės

Pirmiausia, ko tikrai neverta daryti – kreiptis į pirmą pasitaikiusį skelbimą su užrašu „pigiai ir greitai”. Žinau, kad gundantis pasiūlymas, ypač kai biudžetas ribotas, bet patikėkit – pigiai dažniausiai reiškia nekokybiškai.

Kaip patikrinti specialisto patirtį? Visų pirma, pasidomėkit, kiek metų jis dirba šioje srityje. Jei žmogus tik prieš pusmetį baigė kursus ir jau skelbiasi kaip „ekspertas” – tai turėtų sukelti abejonių. Nors, žinoma, ir jaunesni specialistai gali būti puikūs, bet jiems trūksta to praktinio patyrimo, kai matei šimtus skirtingų problemų.

Reputacija – štai kur slypi auksas. Pasigooglinkite specialisto vardą ar įmonės pavadinimą. Pažiūrėkit, ką rašo žmonės Facebook grupėse, Google atsiliepimuose, galbūt net forumų archyvuose. Vienas ar du negatyvūs atsiliepimai – normalu, niekas nėra tobulas. Bet jei matot šabloną, kai žmonės skundžiasi tais pačiais dalykais (pavyzdžiui, kad neatsiliepia po remonto ar kad kainos staiga išauga) – bėkit kuo toliau.

Dar vienas patarimas – paklauskite pažįstamų. Asmeninė rekomendacija veikia geriau nei bet kokia reklama. Jei jūsų kolega ar draugas sako „šitas žmogus man tris kartus kompiuterį gelbėjo” – tai jau rimtas argumentas.

Kainos politika ir skaidrumas – kur slypi pinkles

Štai čia daugelis ir įkrenta. Skambini ar rašai specialistui, o jis sako: „Nu, reikia pažiūrėti, tada pasakysiu kainą”. Iš principo – tai normalu, nes ne visada galima nustatyti problemą nuotoliniu būdu. Bet čia svarbu, kaip toliau vystosi įvykiai.

Geras specialistas, net jei negali pasakyti tikslios kainos, turėtų bent apytiksliai nurodyti kainų intervalą. Pavyzdžiui: „Jei tai programinė problema, tai apie 20-30 eurų, jei reikės keisti komponentą – tada plius detalės kaina”. Jei žmogus visiškai vengia kalbėti apie pinigus iki pat remonto pabaigos – tai raudona vėliavėlė.

Dar vienas dalykas – diagnostikos kaina. Kai kurie meistrai diagnostiką daro nemokamai, kiti ima simbolinį mokestį (apie 5-10 eurų), o treti gali prašyti ir 20-30 eurų. Čia nėra vieno teisingo atsakymo, bet svarbu, kad tai būtų iš anksto aptarta. Ir dar svarbiau – jei sutinkate remontą, diagnostikos mokestis dažniausiai turėtų būti įskaičiuotas į bendrą sumą.

Asmeniškai man patinka, kai specialistas duoda kažkokį kainų sąrašą ar bent orientacinius tarifus savo svetainėje ar Facebook puslapyje. Tai rodo skaidrumą ir norą būti sąžiningam su klientais.

Garantijos ir atsakomybė už atliktą darbą

Čia labai paprasta taisyklė – jei specialistas neduoda jokios garantijos už savo darbą, greičiausiai jis pats nėra tikras dėl savo kompetencijos. Normalus meistras visada pasiims atsakomybę už tai, ką padarė.

Kokia turėtų būti garantija? Standartiškai už darbo kokybę duodama nuo 1 iki 3 mėnesių garantija. Už įdiegtas detales – pagal gamintojo garantiją, kuri paprastai būna ilgesnė. Jei kas nors sako „garantijos neduodu, nes nežinau, ką tu ten su tuo kompiuteriu darai” – tai tiesiog nenoras prisiimti atsakomybę.

Svarbu ir tai, kaip garantija realizuojama praktiškai. Geras specialistas turėtų duoti kažkokį dokumentą – kvitą, sąskaitą faktūrą ar bent paprastą raštelį su savo kontaktais, atlikto darbo aprašymu ir garantijos sąlygomis. Jei viskas vyksta tik žodžiu – vėliau gali būti sunku ką nors įrodyti.

Dar vienas momentas – klauskite, kas bus, jei problema pasikartos. Ar reikės vėl mokėti už diagnostiką? Ar už darbą? Normalus atsakymas turėtų būti, kad jei problema ta pati ir ji atsirado per garantinį laikotarpį – pakartotinis remontas nemokamas.

Komunikacija ir klientų aptarnavimas

Gal skamba kaip smulkmena, bet patikėkit – kaip specialistas su jumis bendrauja, daug pasako apie tai, kaip jis dirbs su jūsų kompiuteriu. Jei jau pirmame kontakte žmogus nemandagus, neaiškiai paaiškina ar ignoruoja klausimus – ko tikėtis vėliau?

Man asmeniškai labai svarbu, kad specialistas mokėtų paaiškinti problemą paprastais žodžiais. Ne visi esam IT gurų, ir kai meistras pradeda šaudyti terminais tipo „BIOS POST kodas indikuoja RAM modulio fault” – galvoj tik klaustukų šimtai. Normalus profesionalas sugebės pasakyti: „Matai, tavo kompiuterio atmintis sugedo, reikės pakeisti”.

Atsakymo greitis irgi svarbus. Žinoma, niekas nesitiki, kad specialistas atsakys per 5 minutes bet kuriuo paros metu, bet jei laukiate atsakymo kelias dienas – tai rodo arba per didelį užimtumą (tada gal geriau ieškoti kito), arba tiesiog nesuinteresuotumą.

Dar vienas dalykas – ar specialistas informuoja apie remonto eigą. Jei palikote kompiuterį ir po to tik tylos – nemalonu. Geras meistras bent SMS’u ar žinute parašys „radau problemą, štai kas nutiko, štai kiek kainuos, ar taisau?” Tai rodo pagarbą klientui ir profesionalumą.

Techninė bazė ir darbo sąlygos

Kur specialistas dirba – irgi svarbus rodiklis. Jei tai oficialus servisas su darbo vieta, įranga, tai vienas dalykas. Jei žmogus siūlo susitikti prie „Akropolio” automobilių stovėjimo aikštelėje ir viską pataisyti bagažinėje – na, čia jau kelia klausimų.

Nėra nieko blogo, jei specialistas dirba iš namų – daug gerų meistrų taip ir daro. Bet turėtų būti bent minimali darbo vieta su reikiamais įrankiais ir įranga. Jei matote, kad žmogus turi tik vieną atsuktuvą ir multimetrą iš „Maximos” – vargu ar jis sugebės išspręsti sudėtingesnes problemas.

Kai kurie specialistai siūlo atvykti pas jus į namus. Tai patogu, ypač jei kompiuteris stacionarus ir sunkus. Bet čia irgi yra niuansų – ne visas problemas galima išspręsti vietoje. Jei reikia rimtesnio remonto, vis tiek teks kompiuterį kažkur vežti. Todėl iš anksto aptarkite, kaip bus sprendžiama, jei problema pasirodys sudėtingesnė.

Dar vienas aspektas – ar specialistas turi atsarginių dalių ar bent galimybę jas greitai gauti. Jei kiekvieną kartą reikia laukti savaitę, kol ateis detalė iš užsienio – tai nepatogu. Žinoma, retesnių komponentų gali tekti laukti, bet standartiniai dalykai turėtų būti prieinami per dieną ar dvi.

Specializacija ir kompetencijos sritys

Čia labai svarbus momentas, kurį daugelis ignoruoja. Ne kiekvienas kompiuterių meistras gali viską. Vieni geriau išmano aparatinę dalį (geležį), kiti – programinę, treti specializuojasi tik nešiojamuose kompiuteriuose, ketvirti – tik stacionariuose.

Prieš kreipdamiesi, pasidomėkite, ar specialistas turi patirties būtent su jūsų tipo problema. Jei turite MacBook ir reikia keisti klaviatūrą – ieškokite to, kuris dirba su Apple techniką. Jei reikia išgelbėti duomenis iš sugadinto kietojo disko – reikia specialisto, kuris užsiima duomenų atkūrimu. Jei kompiuteris lėtai veikia ir pilnas virusų – užteks ir bendresnės kvalifikacijos meistro.

Nebijokite tiesiogiai paklausti: „Ar esate susidūręs su tokio tipo problema?” Geras specialistas sąžiningai pasakys, jei tai ne jo sritis, ir galbūt net rekomendacijos duos, pas ką kreiptis. Blogas – imsies už bet ko, net jei neturi patirties, nes jam svarbiau pinigai nei jūsų problema.

Dar vienas patarimas – jei jūsų problema labai specifinė ar sudėtinga, galbūt verta ieškoti ne individualaus meistro, o specializuoto serviso. Pavyzdžiui, jei reikia keisti vaizdo plokštės lustą – tai jau mikroelektronikos lygmuo, kuriam reikia specialios įrangos ir įgūdžių.

Ką daryti po remonto ir kaip išvengti problemų ateityje

Taigi, kompiuteris suremontuotas, atsiėmėte jį ir… kas toliau? Pirmiausia – patikrinkite viską iš karto, kol dar esate pas specialistą ar bent tą pačią dieną. Ar tikrai problema išspręsta? Ar viskas veikia taip, kaip turėtų? Ar nedinko kokie kiti dalykai?

Jei pastebite, kad kažkas ne taip – nedelsiant susisiekite. Kuo greičiau, tuo geriau, nes vėliau gali būti sunku įrodyti, kad problema atsirado dėl remonto, o ne dėl jūsų veiksmų. Normalus specialistas be problemų sutiks pažiūrėti dar kartą ir ištaisyti, jei tikrai jo kaltė.

Paprašykite patarimų, kaip prižiūrėti kompiuterį, kad problemos nepasikartotų. Geras meistras mielai pasidalins keliais patarimais – gal reikia dažniau valyti dulkes, gal atnaujinti kokią programą, gal pakeisti naudojimo įpročius. Jei specialistas tik numoja ranka ir sako „nu, veikia ir gerai” – tai rodo nesuinteresuotumą.

Išsaugokite specialisto kontaktus. Jei jis gerai atliko darbą – kodėl nesikreipti vėl, jei prireiks? Be to, su tuo pačiu meistru paprastai lengviau bendrauti – jis jau žino jūsų techniką, istoriją, greičiau sugebės diagnozuoti naujas problemas.

Ir paskutinis dalykas – jei specialistas tikrai geras, pasidalinkite jo kontaktais su draugais ar parašykite gerą atsiliepimą internete. Geriems meistrams tikrai nelengva konkuruoti su pigiais „taisytojais”, todėl jūsų teigiamas atsiliepimas gali jiems labai padėti. O ir kitiems žmonėms bus lengviau rasti patikimą specialistą.

Žinot, rasti gerą kompiuterių remonto meistrą Klaipėdoje nėra neįmanoma, nors ir reikia truputį pasikapstyt. Svarbiausia – neskubėti, pasidomėti, palyginti ir pasikliauti ne tik kaina, bet ir kitais kriterijais. Patikėkit, geriau kartą sumokėti šiek tiek daugiau ir gauti kokybišką paslaugą, nei taisyti tą patį kompiuterį pas tris skirtingus „specialistus” ir galiausiai vis tiek pirkti naują. Ir atminkite – jūsų intuicija dažniausiai neapgauna. Jei kažkas atrodo įtartina ar nepatogu – greičiausiai taip ir yra.